dziennik spraw około-rowerowychblog rowerowy

informacje

baton rowerowy bikestats.pl button 2015 stats bikestats.pl button 2014 stats bikestats.pl button 2013 stats bikestats.pl button 2012 stats bikestats.pl button 2011 stats bikestats.pl button 2010 stats bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(19)

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy adas172002.bikestats.pl

linki

po TPK

Niedziela, 5 września 2010 | dodano:05.09.2010
Km:26.35Km teren:14.00 Czas:01:33km/h:17.00
Pr. maks.:36.70Temperatura:10.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:
Przed zmrokiem wyrwałem się na 1,5h pojeździć po TPK. Zaczyna się robić jesiennie, podkoszulka z długimi rękawami i bluza to za mało, szczególnie na zjazdach takich jak Bytowska od strony Matarni. No i mokro, trzeba pomyśleć o błotnikach, a przecież trasę tak zaplanowałem aby była w miarę sucho.

W rowerze trochę szwankuje napęd, na podjazdach, a miejscami nawet prawie na płaskim, łańcuch sam przeskakiwał na tylnej koronce. Trzeba będzie wyczyścić, nasmarować i wyregulować. W SPD fajnie się podjeżdza po wybojach, na platformach trzeba było stanąć na pedałach aby pewnie trzymać nogę na pedałach, teraz troszczą się o to bloki w butach.

komentarze
czemu nie :-) ale nic nie obiecuję
adas172002
- 17:55 poniedziałek, 13 września 2010 | linkuj
To może podrzucę Ci mój rower- wymaga już pogrzebania ;-) a mi się nie chce ;-)
marchos
- 20:47 niedziela, 12 września 2010 | linkuj
A ja lubię pogrzebać trochę przy rowerze. Hobby takie ;-)
adas172002
- 21:27 sobota, 11 września 2010 | linkuj
Ja tam się nie przejmuję takimi drobiazgami jak trzeszczący piasek w piaście czy wolnobiegu :-)
Podlewam smarowidło jakieś i czekam aż się przemieli :-)
Działa
marchos
- 20:42 sobota, 11 września 2010 | linkuj
Możesz przy okazji podjechać do mnie na Osową, to Ci użyczę bacika.
Luszi
- 21:03 piątek, 10 września 2010 | linkuj
Dziś zdjąłęm łańcuch i umyłem koronkę. Gdzieś pośrodku na koronce zawinęła się gałązka i to pewnie ona była powodem samoczynnej zmiany biegów. Mam tylko mały problem bo do piasty chyba dostał się piach - trzeszczy mi przy obracaniu się koła. Przydałby się bacik aby odkręcić i wyczyścić dokładniej.
adas172002
- 20:59 piątek, 10 września 2010 | linkuj
A co do szlifu, to zobacz jak wyglądają zęby twoich koronek- jeżeli wyglądają tak jak ta czerwona, to szlif jak najbardziej będzie miał uzasadnienie. Mój zajeżdżony wolnobieg dokładnie właśnie tak wyglądał jak ta czerwona.
marchos
- 20:20 wtorek, 7 września 2010 | linkuj
Przeczytałem artykulik i powiem szczerze nie chciałoby mi się ryć pilnikiem albo wiertłem żeby to poprawiać, gdzie mój wolnobieg i nowy łańcuch kosztuje 70 PLN. Ja stosuję obecnie patent z jednym wolnobiegiem i 2-ma łańcuchami i je po prostu zmieniam. Mniej więcej co 1000 km (1kkm na nowym, potem zmiana na zupełnie nowy i 2kkm i zmiana na ten pierwszy i znowu 2 kkm i znowu zmiana) obecnie mam w ten sposób przejechane 4 kkm i na razie jest OK a używam najtańsze łańcuchy za 18 PLN sztuka i wolnobieg za 50 PLN. Jedyna drobna niedogodność pojawiła się po pierwszej zmianie łańcucha z tego 1 kkm na zupełnie nowy- trochę przeskakiwał przez pierwsze 300 km ale potem się dopasował. Być może pierwszą wymianę będę musiał robić nie po 1 kkm tylko np. po 500 km.
Pierwszy napęd (taki sam) przejeździł na 1 łańcuchu prawie 7 kkm bez jakichkolwiek zmian, zobaczymy jak będzie z tym patentem.
marchos
- 20:16 wtorek, 7 września 2010 | linkuj
@marchos: napęd - tak jak cały rower - w lipcu następnego roku osiągnie pełnoletność :-) ma prawo już niedomagać. Ale wizualna kontrola stanu zębów wypada w mojej opinii nieźle, więc jeszcze się z nim pomęczę. A co do przebiegu to sam nie wiem, bo jakoś przez te wszystkie lata nie odczuwałem potrzeby posiadania licznika ;-) Dopiero od startu na bikestats.pl prowadzę w miarę dokładną statystykę

@sirmicho: mam nadzieję że w Twoim wypadku to jednak kwestia regulacji, bo jak napisałem wyżej: po 17 latach nadal jeżdżę na tym samym sprzęcie. I wcale nie potwierdzam ogólnej opinii że stare (tutaj wstaw wedle własnego pomysłu manetki, przerzutki, rowery lub auta) są generalnie mniej trwałe od współczesnych. Tzw. "sony timer" :-) to urban legend, jak mówią starzy Polacy :-)

@luszi: dzięki za linkę, już ją zapisałem w ulubionych. Ale opisany tam szlif ma sens w wypadku zmiany łańcucha, a u mnie poza dodaniem spinki nic się nie zmieniło
adas172002
- 18:34 wtorek, 7 września 2010 | linkuj
Jest jeszcze metoda szlifowania zębów: http://rowery.zbooy.pl/szlif.html . Testowałem to na korbie mojej kony i zadziałało.
Luszi
- 14:44 wtorek, 7 września 2010 | linkuj
U mnie też już się zdarza przeskakiwanie łańcucha na tylnej zębatce. Już nie tylko przy naciskaniu, ale zdarza się również przy ciągnięciu pedała (zawsze mi się będzie to określenie źle kojarzyć). Trzy tysie przejechane więc pewnie niedługo do wymiany. Ale pojeżdżę aż całkiem zdechnie. Ruszać jeszcze mogę:)
sirmicho
- 20:08 poniedziałek, 6 września 2010 | linkuj
O tak podjazdy na SPDach to jest to :-) Wtedy najlepiej można docenić ich zalety. Co do napędu, to nie wiem ile tysiów masz wkręcone ale objawy które opisujesz wskazują raczej na jego śmierć- mój tuż przed śmiercią zachowywał się dokładnie tak samo- jak go wyczyściłem i przesmarowałem to już wogóle nie dało się na nim jechać, bo łańcuch tak przelatywał po zębach że nie mogłem nawet ruszyć z miejsca :-(
marchos
- 19:19 poniedziałek, 6 września 2010 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa nimio
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

kategorie bloga

Moje rowery

Nie mam rowerów...

szukaj

archiwum