z biegiem Wisły

Niedziela, 3 kwietnia 2011 | dodano:03.04.2011
Kalorie: 4001kcalPodjazdy:mRower:
Prognoza pogody na niedzielę wyglądała rewelacyjnie i się sprawdziła. Nawet w części dotyczącej wiatru. Był mocny, ale dzięki planowaniu trasy wiał nam w plecy albo co najwyżej z boku, miło chłodząc i popychając na trasie po wałach przeciwpowodziowych na Wiśle. Start spod dworca PKP w Tczewie, do którego dojechałem pociągiem w ostatnim wagonie składu.

W pociągach Reggio PR w weekendy aż do końca wakacji wozi rowery za złotówkę. Ale już w interreggio trzeba zapłacić pełną opłatę. To tak dla pamięci. Wybierajcie pociągi reggio.

gdzień na wale © adas

Na łąkach przy Wiśle słychać już wiosnę. Ptaszki ćwierkają, widzieliśmy bociany i inne zwierzaki. Szybko dojechaliśmy do Kiezmarku, od którego dalej pomykaliśmy asfaltami. Po drodze było gęsto z postojami, ale co tam — nikt nas nie poganiał. W Przegalinie wszystkie lodołamacze i holowniki odpłynęły - port był pusty. W Świbnie małe uzupełnienie zapasów i ponieważ była tak dobra pogoda — skierowaliśmy się jeszcze dalej wzdłuż Przekopu Wisły, aby sprawdzić jak tam na plaży. 22°C - całkiem miło, ale długo tam nie zabawiliśmy, zawracamy i przez ścieżkę po rurociągu jedziemy w stronę Sobieszewa. Trochę nas zaintrygował ten twór budownictwa – czy to jakaś instalacja wojskowa? Miejscami jest tak zarośnięty, że nie da się przejechać.

pierwsze bociany © adas

Za mostem na Martwej Wiśle w Sobieszewie skręciliśmy w prawo, w stronę rafinerii. Nie jechałem jeszcze wcześniej tą drogą i nie zapisałem jej wcześniej w pamięci GPSa, więc trochę pobłądziliśmy. Najpierw dojechaliśmy do zamkniętej solidnej bramy rafinerii zagradzającej przejazd wzdłuż kanału Martwej Wisły, potem szukaliśmy odbicia od krajowej 7. Ostatecznie jakoś wyjechaliśmy na Głównym Mieście w Gdańsku.

fajne wzorki © adas

Zapis trasy na stronie endomondo