Kaszebe Runda

Niedziela, 27 maja 2012 | dodano:27.05.2012
Pr. maks.:51.70Temperatura:22.0 HRmax:132( 74%)HRavg169( 94%)
Kalorie: 7413kcalPodjazdy:1004mRower:
Jak zwykle, w ostatnią sobotę maja odbyła się Kaszebe Runda. Ja pojechałem pętlę mini - 125 km, to był mój pierwszy raz na KR. Chciałem już pojechać tę pętlę w ubiegłym roku, ale z powodów osobistych nie pasował mi termin.

No cóż, pogoda dopisała, impreza udana, dobre towarzystwo do jazdy i wielu znajomych po drodze i – już na koniec – na mecie. Endo mówi mi że poprawiłem dystans na 1 godzinę — poprzedni wynik był z Żuław Wokoło 2011 :-)

Na start omówiłem się na 8:35 z Tomkiem – kolegą z pracy. Tomek jechał ze swoim kolegą Marcinem, którego dla jasności wołał Stefcio. Ostatecznie wystartowaliśmy 5 minut później – małe spóźnienie.

start o 8:25 © adas

Pierwszy odcinek – do bufetu w Borsku pokonujemy w dobrym tempie 25 km/h. Bufet – super, bardzo smaczne ogórki i swojski chleb ze smalcem, wędzone ryby, jajecznica lub naleśniki i jeszcze nie wiem co więcej. Gdybym tego wszystkiego spróbował, to bym pewnie nie ruszył dalej :-)

Bufet w Borsku © adas

Śniadanie w Borsku umilał muzykant © adas

Jedziemy dalej, ale tempo spada. Stefcia łapie skórcz, musimy dopasować szybkość do najsłabszego, potem dowiaduję się że to będzie jego życiówka i to z 50km!

na trasie Kaszebe Rundy 2012 © adas

W końcu docieramy do drugiego bufetu w Sominach. To już połowa drogi. W bufecie bardzo dobra pomidorowa z ryżem, uzupełnienie bidonów i w drogę. Na wjeździe, przed bufetem był umiejscowiony punkt pomiaru czasu. Wystarczyło przejechać po matach i system dokonywał odczytu danych z czipów, jakie wszyscy mieliśmy przymocowane na rowerach. Proste i niezawodne. Szkoda że na zeszłorocznych Żuławach Wkoło zabrakło takiego pomiaru. Tuż przed odjazdem przyjeżdza Padre z rwm-u, chwilę rozmawiamy, dowiaduję się że za nim jedzie większa grupa rwm-owiczów.

Ja © adas

Bufet w Sominach © adas

Dalsza droga daje się we znaki. Nasza pętla skręca na północ i wiatr zaczyna przeszkadać. Na szczęście nie jest zbyt mocny. Bufety są już umiejscowione co ok. 15 km, co dobrze robi morale Stefka (i pewnie nie tylko :-)

Przed kolejnym postojem Stefek zaczyna coś przebąkiwać o jeździe własnym tempem. Ten odcinek ma na dodatek jeszcze więcej podjazdów, co spowalnia nas jeszcze bardziej. Ale za to widoki rekompensują wysiłek.

Widoczek z KR © adas

Osława Dąbrowa © adas

Czas mija szybko i kolejne postoje następują jeden po drugim. W Połczynie raczymy się lodami od Algidy i racuchami. W Sulęczynie drożdżowym z rabarbarem i żurkiem z wojskowego kotła. W Stężycy mają placki ziemniaczane, kawę i, na życzenie, herbatę. Stefek jedzie swoim tempem, ale dobrze mi idzie – a może to my już zwolniliśmy. Dochodzi nas po kilku minutach na każdym postoju.

Jeszcze przed Stężycą pętla KR skręca na południe, ale wiatr także zmienił kierunek i już nie popycha nas do przodu, jak na początku trasy. Powoli górę bierze też zmęczenie.

Metę (tę z pomiarem czsu) pokonuję pierwszy, Tomek jest za mną po 4 s. Dojeżdzamy na Rynek w Kościerzynie, gratulacje i medale, odbieramy też żetony na makaron i piwo. W oczekiwaniu na makaron spotykam Marchosa, który tuż przed nami skończył pętlę 225 km. Widzę także Silvera z rodziną, oni jechali 65km (z przyczepką).

Meta KR © adas

Marchos z dyplomem © adas

W oczekiwaniu na nasze dyplomy spędzamy na rynku jeszcze trochę czasu. Potem się rozjeżdzamy, wracając na trasie do Żukowa widzę odpoczywającego ori72 i jego szosę.

Gratulacje!
Widzę, że Ty (w przeciwieństwie do Marchosa) wiedziałeś, o co w tym wszystkim chodzi i nie omijałeś bufetów. Tak trzymać! :)
Turysta
- 16:23 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
Dane o przewyższeniach pochodzą z zapisu śladu w garminie. Po załadowaniu śladu do komputera mam wpisane 1001 m (a wczoraj był 1004m!), ale im więcej operacji robię na tym śladzie, to pojawiają się większe rozbieżności. Po wyeksportowaniu śladu z aplikacji na komputerze i załadowaniu do endo - przewyższenia spadły do raptem 488 m! (Link: endomondo)

Z kolei profil podlinkowany na stronie KR na BS, oparty o dane z Google Maps, pokazuje 992 m.

A na koniec jeszcze sprawdziłem ile pokazuje na ekranie garmin: 799m.

Być może powodem rozbieżności jest automatyczna kalibracja w oparciu o wysokościomierz barometryczny, bo taki mam wbudowany w odbiornik. Chyba da się to wyłączyć.
adas172002
- 15:30 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
Gratuluję.
Faktycznie coś sporo Ci tych przewyższeń wyszło. Według pomiarów z mapki na GPSies mi wyszło ponad 600 m w zeszłym roku.
sirmicho
- 06:01 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
Gratulacje i cieszę się że w końcu się skusiłeś :-) i dzięki za fotę.
marchos
- 00:40 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
Gratulacje! Żałuję, że nie mogłem w tym roku pojechać - mam nadzieję wystartować za rok :-)
Magic
- 21:02 niedziela, 27 maja 2012 | linkuj
Ja jakoś nie mogę uwierzyć ze było tam aż tyle przewyzszen. Ale tyle pokazuje mi ślad z garmina. Chyba jeszcze to sprawdze.
adas172002
- 17:52 niedziela, 27 maja 2012 | linkuj
Super impreza od jakiegoś czasu mam na nią chrapkę ale niestety w czasie imprezy coś mi wypada. Kumpel który śmiga co roku mówił że trasa wmiarę po prostym na dystansie ponad 215km chyba że już więcej jest no a tu na 125 przewyższenia 1 km masakra . Pozdro
Roadrunner1984
- 16:20 niedziela, 27 maja 2012 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa lkazd