Westerplatte

Niedziela, 14 lipca 2013 | dodano:14.07.2013
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:
Od rana nie mogłem się zdecydować: jechać czy nie jechać, może z rwm, a może sam, ale gdzie by tu – i tak zeszło mi prawie pół dnia. W końcu postanowiłem że przejadę się na obiad na Główne Miasto i potem pokręcę na nowej ddr na Sucharskiego, w kierunku Twierdzy Wisłoujście lub Westerplatte. Po drodze sprawdziłem postępy przy kopaniu tunelu pod Martwą Wisłą – po prawej stronie widziałem spory magazyn prefabrykowanych elementów betonowych do utwardzania ścian drążonego tunelu.

budowa tunelu pod Martwą Wisłą by adas172002

Zaskoczyło mnie że od kwietnia chyba nic nie zmieniło się na budowanej Sucharskiego. Ddr jest nadal nieoddana do użytku, znaki stoją ale symbol roweru jest nadal pozaklejany taśmą przylepną. Trzeba uważać na bardzo wysoki krawężnik, ale poza tym to doskonała trasa, wiele ludzi już z niej korzysta.

Pokręciłem się trochę po Westerplatte. Ostatni raz byłem tam jeszcze w czasach liceum, na początku któregoś roku szkolnego władza zwiozła licealistów na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego pod pomnikiem Obrońców Wybrzeża.

pomnik Obrońców Wybrzeża by adas172002

Z Westerplate świetnie widać terminal promowy, który znajduje się po drugiej stronie kanału portowego. Akurat trwało bunkrowanie promu Scandinavia.

baza promowa w Gdańsku by adas172002

Nie jestem pewny dystansu, bo w liczniku wyczerpała się bateria i możliwe że muszę na nowo zaprogramować obwód koła. Muszę to sprawdzić w wolnej chwili.